Банер

Угода з ChemСhina зміцнює позиції компанії Syngenta на агрохімічному ринку

Консолідація провідних гравців у цьому сегменті вже стала знаменням часу. Так, наприкінці червня 2017 року у м. Базель (Швейцарія) було оголошено про завершення угоди між Китайською національною хімічною корпорацією ChemСhina та швейцарською компанією Syngenta. Це, дійсно, визначна подія у сфері глобального агробізнесу. І не менш важливо, які можливості це відкриває для українського ринку ЗЗР та насіння, де Syngenta в Україні займає ключові позиції?

 
Внаслідок проведеної угоди Syngenta змінила форму власності, і єдиним акціонером стала корпорація ChemСhina. Була обрана нова рада директорів, яка складається із 8-ми осіб, двоє з яких є представниками нового акціонера. А головою Ради став Ren Jianxin із ChemChina. Що значить ця угода для компанії Syngenta, її чисельних клієнтів та партнерів по всьому світі та в Україні зокрема? Саме про це запитували журналісти профільних видань керівництво компанії Syngenta в Україні.

«Менеджмент компанії Syngenta погодився на те, що ChemChina виплатить за кожну акцію $ 460, сумарно $ 43 млрд. І на сьогодні ChemChina на 100% є власником компанії Syngenta. Фактично, у нашій компанії нічого не змінюється. Змінилося тільки те, що було тисячі акціонерів, а зараз тільки один. Штаб-квартира так і розміщуватиметься у місті Базель (Швейцарія), менеджмент буде той самий, портфоліо, яке у нас сьогодні є, залишається. ChemChina як єдиний наш акціонер підкреслює, що у них довгострокові плани на швейцарську компанію, — запевнив на прес-конференції генеральний директор Syngenta в Україні Гебхард Рогенхофер. — Новому власнику насамперед цікаві технології. У Китаї дуже багато людей, і він володіє лише 7% орних земель у світі. Тому, звичайно, є великий інтерес у тому, що в країні будуть збільшувати врожайність разом із Syngenta».

При всьому тому директор із маркетингу компанії в Україні Костянтин Іванюк уточнив: «У нашому випадку це рішення носить прагматичний характер. Syngenta залишається тією ж компанією зі своїми цінностями, бізнес-процесом та менеджментом».

Хоча з новим власником для компанії відкриваються нові можливості. Планується збільшити інвестиції у створення ресурсів, необхідних для вирішення проблем сільгоспвиробників по всьому світі, а також зміцнити провідні позиції у бізнесі ЗЗР і стати компанією-виробником насіння № 3, продовжуючи інвестувати в бізнес і науково-дослідну роботу. Зі слів Гебхарда Рогенхофера, угода з ChemChina дозволить посилити позиції компанії на ринку ЗЗР та насіння: «Протягом найближчих 5 років ми плануємо подвоїти свій бізнес у Китаї. Це стосується і насіння, і ЗЗР. Там ми використовуватимемо і розвиватимемо наші технології і ноу-хау для просування найвищих стандартів у галузі сільського господарства, безпеки харчових продуктів та навколишнього середовища, а також з метою підвищення урожайності сільськогосподарських культур».

Керівництво ChemСhina поділяє бачення Syngenta стосовно збільшення частки ринку, продовження роботи на благо сільгоспвиробників і кінцевого споживача, підвищення продовольчої безпеки у всьому світі, що ґрунтуються на основі принципів технологічного лідерства, екологічної безпеки і сталого розвитку сільського 
господарства.

Від об’єднання 
із ChemСhina Syngenta очікує:

  • подальшого зростання бізнесу і розширення присутності на ринках, що розвиваються, зокрема в Китаї;
  • активізації цифрових пропозицій у галузі сільського господарства;
  • посилення інвестицій в інноваційні технології, науку і дослідження для збільшення урожайності сільськогосподарських культур та одночасно збереження природних ресурсів, скорочення викидів СО2.
 
Для українського представництва в фокусі залишаються подальше впровадження інновацій R&D в український АПК, інвестування у кадри, навчання фермерів, збереження родючості ґрунтів і ресурсів країни. ChemChina і надалі інвестуватиме в реалізацію шести зобов’язань Плану Успішного Росту (The Good Growth Plan) і підтримку Фонду сталого сільського господарства Syngenta.

Зокрема, в рамках програми The Good Growth Plan Syngenta до 2020 року реалізує проект із боротьби з деградацією сільгоспугідь на базі фермерського господарства «Широкоступ» Київської області. Компанія також взяла на себе зобов’язання підвищити ефективність вирощування таких культур, як кукурудза (8%) і соняшник (15%) без збільшення посівних площ, водоспоживання та інших витрат. З метою реалізації проекту були відібрані агроформування із трьох областей: Вінницької, Київської та Черкаської. У рамках The Good Growth Plan широко проводяться навчання працівників фермерських господарств правил безпечного виробництва. Зокрема, фахівці компанії торік організували практичні тренінги та семінари для майже 700 аграріїв, де розповіли про заходи безпеки і правила при роботі із засобами захисту рослин.

Компанія також продовжить розвивати проекти корпоративної соціальної відповідальності різних напрямів, серед них: Лабораторія Інноваційних Рішень Syngenta в Мистецькому Арсеналі для дітей та батьків, суспільно-природничий проект міського городництва «ОгоРодина» та соціально-освітні проекти: навчальний STEM агробіологічного профілю для школярів та нещодавно відкритий «Агроклас» у Національному еколого-натуралістичному центрі.

Про комерційні плани компанії на наступний сезон розповів Костянтин Іванюк: «Незабаром ми зможемо запропонувати ринку перший гібрид соняшнику 100% української селекції. Зараз він перебуває на стадії випробувань. Також портфоліо насіння соняшнику доповнять нові гібриди СИ Барбаті, СИ Розетта і Алькантара, які включені в програму Solguard — захисту соняшнику проти вовчка на трьох рівнях. З новинок 2017-2018 у сегменті ЗЗР представимо протруйник Вайбранс™ Інтеграл».

Костянтин Іванюк також нагадав, що за час існування компанії в Україні Syngenta відкрила чотири науково-дослідних майданчики з агрохімії і насіння, чотири діагностичні центри з широким спектром лабораторних і технічних сервісів. У 2015 році в Дніпрі почав роботу Інститут із захисту насіння, а наприкінці червня цього року була відкрита наукова станція із селекції насіння кукурудзи та соняшнику. У планах на найближчий період продовжити інвестування у дослідницьку станцію з агрохімії у Білій Церкві (Київська область).

Потужно розвивається й селекційна робота компанії в Україні. «Щороку ми нарощуємо діяльність та збільшуємо інвестиції в Україні. Ми стратегічно вирішили, що хочемо тут працювати і з соняшнику, і з кукурудзи. Це значить, що маємо тривалі плани в цьому напрямі. Вже з соняшнику у нас є деякі гібриди, які тут виробили, і які будемо продавати… Оновлена рада директорів, до якої входять двоє наших китайських колег, вирішила, що глобально ми збільшимо наші витрати з селекції соняшнику удвічі. Це означає, що частину з цих інвестицій, що зростають, слава Богу, отримає й Україна», — зазначив Гебхард Рогенхофер.

Також компанія Syngenta веде перемовини з провідними українськими компаніями щодо локалізації агрохімічного виробництва. «Якщо це має сенс, вигіднодля них і для нас, тоді все виходить, — підкреслює Костянтин Іванюк. — Це дуже сильно пов'язано з темпами розвитку українського виробництва, адже у нашій компанії дуже високі стандарти щодо якості, безпеки для навколишнього середовища, кваліфікації персоналу. Тому чим швидше і якісніше буде розвиватися виробництво, тим більше шансів до потенційної співпраці».

Також динамічно зростає напрям фінансових рішень для українських фермерів від компанії Syngenta. «Наше завдання допомогти фермеру придбати ті фінансові ресурси, які необхідні, щоб успішно вирощувати сільгоспкультури. Крім того, ми вводимо цифровий елемент у фінансові рішення і не тільки… Плануємо розвивати їх як у фінансових рішеннях, так і за їх рамками у вигляді різних цифрових, агрономічних сервісів, щоб надавати можливість фермеру використовувати їх разом з нашими продуктами», — говорить Костянтин Іванюк.

Фахівці підкреслюють, що у багатьох конкурентів програми присутність на ринку, структури продажів підрозділу припадають на розвинені країни, яких потенціал у майбутньому обмежений, тому що ринок перенасичений. Унікальність Syngenta і переваги в тому, що у неї добре покриття ринків, що розвиваються. І новий власник зацікавлений в їх інвестуванні, в тому числі і в Україні.

Інтенсивне виробництво приносить великий урожай, а менш інтенсивне — відповідно, маленький. В Україні зростатимуть саме ті ринки, де є потенціал до інтенсифікації. Зокрема, зерновий має величезний потенціал у сфері захисту рослин. У нас фермер долає базові виклики, наприклад шкідників, яких видно, яких усі знають. А, скажімо, з вірусами та їх переносниками ми поки що не боремося належним чином, — говорить Костянтин Іванюк. — Отже, ринки будуть розширюватися, Syngenta зростатиме. Коли наші державні діячі говорять про потенціал ринку з точки зору збільшення валового збору зерна удвічі-тричі, я думаю, вони не жартують. Це реально може бути. А якраз для цього потрібні будуть якісні ЗЗР та насіння. Відповідно, вітчизняний ринок має величезний потенціал».

З цим складно не погодитись. Як і з тим, що ринок все більше формують консолідовані компанії, зростає конкуренція щодо якісного забезпечення запитів і потреб аграріїв. Слід сподіватись, що угода компаній Syngenta та ChemСhina стане ще одним потужним фактором розвитку українського агросектору.

Олекса СТЕРНІЙ, спеціально
   

Cхожі статті

Вийшло з друку видання "Агрономія сьогодні". "Здоров'я рослин: РІПАК"
Ринок сої: розвиток, тенденції і прогнози
Вийшло з друку видання "Агрономія сьогодні". "Здоров'я рослин: ІНТЕНСИВНИЙ САД"
«Сингента» продовжує освітянський природничий проект
Вийшло з друку видання "Агрономія сьогодні". "Здоров'я рослин: ОЗИМІ ЗЕРНОВІ"
Поточний стан та перспективи ринку соняшнику
Трактор Steiger 620 від Case IH б’є рекорди продуктивності